Let op: De reactie termijn voor deze vacature is verstreken. Kijk regelmatig op deze site voor de nieuwste vacatures.

40 uur (incl. ADV) | max. € 4048,- bruto p/m (schaal 9) op basis van 36 uur | HBO niveau

Direct solliciteren

Dit doe je

Als sociaal rechercheur verricht je zelfstandig recherchematig fraudeonderzoek. Je werkt daarin nauw samen met de fraudepreventiemedewerker (s). Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van de toegewezen straf- en bestuursrechtelijke onderzoeken, waarbij niet alleen een grote mate van professionaliteit, maar ook een uitstekende efficiency wordt verwacht. Als sociaal rechercheur heb je een rol in het voorkomen en opsporen van fraude in het kader van de Participatiewet, ’de Wet maatschappelijke ondersteuning, de Jeugdwet en andere wetten en regelingen binnen het sociaal domein. Je rapporteert, geeft adviezen en maakt proces-verbaal op. Opzetten, uitbreiden en onderhouden van het netwerk ten behoeve van integrale samenwerking is uiteraard van belang. Daarnaast kun je belast worden met één of meerdere taakaccenten met betrekking tot handhaving in de regio.

Het bestrijden van uitkeringsfraude, zodat inwoners die het nodig hebben wèl de juiste ondersteuning kunnen ontvangen. Dat is mooi werk!”

Dit ben je

Je beschikt over een relevante afgeronde HBO-opleiding en aantoonbare relevante ervaring als (sociaal) rechercheur. Je voldoet aan de eisen van bekwaamheid en betrouwbaarheid om tot buitengewoon opsporingsambtenaar te kunnen worden beëdigd. Daarnaast ben je klantgericht, empathisch en kan je omgaan met diverse belangen. Ook heb je actuele kennis over de aandachtsterreinen of ben je bereid je dit op korte termijn eigen te maken. Je beschikt over uitstekende analytische, contactuele en schriftelijke vaardigheden. Qua organisatie en uitvoering van werk ben je zelfsturend en een besluitvaardige doener. Ten slotte ben je een rustige persoonlijkheid en beschik je over natuurlijk overwicht en je hebt geen 9 tot 5 mentaliteit en bent bereid om buiten deze uren te werken. Gezien de aard van de werkzaamheden is het wenselijk dat je woonachtig bent binnen een straal van 25 kilometer rondom de standplaats Hellevoetsluis. Daarnaast heb je een geldig rijbewijs B.

Dit bieden wij

Als je bij de gemeente Hellevoetsluis werkt, heb je uitstekende arbeidsvoorwaarden. Een goede balans tussen werk en privé vinden wij belangrijk. Ook zijn er veel regelingen om je persoonlijke ontwikkeling te stimuleren. 

Lees meer over de arbeidsvoorwaarden 

Meer informatie

Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan met Gerd van der Wal, via telefoonnummer 14 0181 (werkdagen: maandag tot en met donderdag). Meer weten over onze gemeente? Kijk dan ook eens op www.hellevoetsluis.nl of zoek ons op LinkedIn of Facebook.

Meteen solliciteren

Herken je jezelf in het profiel? Wacht dan niet langer en solliciteer direct d.m.v. onderstaande sollicitatiebutton. Laat ons in jouw motivatie alvast weten welk talent je vooral meebrengt naar Hellevoetsluis en op welk gebied je graag ook van ons nog wat wilt kunnen leren.

Solliciteer nu!

Sollicitatieprocedure

Het zal je niet zijn ontgaan: er worden in Nederland allerlei maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Ook gemeente Hellevoetsluis zet de veiligheid en de gezondheid van haar medewerkers én sollicitanten voorop.

We begrijpen dat een sollicitatieprocedure in deze omstandigheden de nodige vragen oproept. Maar wij vinden het belangrijk om op zoek te blijven gaan naar de mensen die wij in onze organisatie zo hard nodig hebben. We houden in onze procedure rekening met de landelijke maatregelen. Omdat die per dag kunnen wisselen, kijken we steeds per moment wat de beste oplossing is voor de sollicitatieprocedure. Een telefonische procedure, of bijvoorbeeld een videogesprek, behoort tot de mogelijkheden. We doen er alles aan om je straks op een goede manier welkom te kunnen heten in onze organisatie! We streven er naar om de gesprekken in de week van 28 december plaats te laten vinden.