Let op: De reactie termijn voor deze vacature is verstreken. Kijk regelmatig op deze site voor de nieuwste vacatures.

36 uur (incl. ADV) | max. € 4048,- bruto p/m (schaal 9) op basis van 36 uur | HBO niveau

Direct solliciteren

Dit doe je

In deze functie ben je verantwoordelijk voor het waarborgen van de kwaliteit van de uitvoering van diverse wetten die bij de afdeling WIZ zijn ondergebracht. Om te beginnen ben je vooral op het gebied van de participatiewet inzetbaar maar uiteindelijk zijn alle kwaliteitsmedewerkers in het team breed inzetbaar. Je werkt intensief samen met de beleidsmedewerkers, contractmanagers, inkopers en de coördinatoren en consulenten van de afdeling WIZ. Ook heb je een adviserende rol richting het afdelings-management.

Je toetst besluiten en voert rechtsmatigheidssteekproeven uit. Hierbij bewaak en verbeter je inhoudelijke en juridische kwaliteit van rapporten, adviezen en beschikkingen in het kader van sociale zekerheid. Je coacht en begeleidt collega’s in de kwaliteit van het werk, zodat de nadruk komt te liggen op de kwaliteit in plaats van op de toetsing achteraf. Door jouw kennis van beleid en uitvoering breng je deze dichter bij elkaar. Om de juiste adviezen te kunnen geven zorg je dat je deskundigheid altijd up to date is op het gebied van wet- en beleidsregels
 

“Toezien op het behalen van de gewenste kwaliteit terwijl je het team coacht op continue verbetering. Dat is mooi werk!"

Dit ben je

Je bent in bezit van HBO diploma, bij voorkeur in sociaal juridische richting, of gelijkwaardig denk- en werkniveau. Je hebt juridische en procesmatige kennis van de taken binnen het sociaal domein. Jij bent een professional die oog heeft voor rechtvaardigheid en rechtmatigheid en dit met behulp van goede communicatieve vaardigheden weet je dit over te brengen op anderen. Je houdt hierbij rekening met belangen en gevolgen voor anderen en de organisatie. Dankzij jouw overtuigingskracht zorg je ervoor dat met jou realistische en goed uitvoerbare adviezen wordt ingestemd.
Je beschikt over analytisch vermogen. Je kunt je zowel mondeling als schriftelijk uitstekend uitdrukken.

Dit bieden wij

Als je bij de gemeente Hellevoetsluis werkt, heb je uitstekende arbeidsvoorwaarden. Een goede balans tussen werk en privé vinden wij belangrijk. Ook zijn er veel regelingen om je persoonlijke ontwikkeling te stimuleren. Daarnaast bieden wij een prima pakket aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden gebaseerd op CAO Gemeenten, waaronder een individueel keuzebudget van 17,05% van je salaris.

Lees meer over de arbeidsvoorwaarden 

Meer informatie

Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan met Rob de Vries, via telefoonnummer 06-12755938. Meer weten over onze gemeente? Kijk dan ook eens op www.hellevoetsluis.nl of zoek ons op LinkedIn of Facebook.

Meteen solliciteren

Herken je jezelf in het profiel? Wacht dan niet langer en solliciteer d.m.v. onderstaande sollicitatiebutton. Laat ons in jouw motivatie alvast weten welk talent je vooral meebrengt naar Hellevoetsluis en op welk gebied je graag ook van ons nog wat wilt kunnen leren.

Solliciteer nu!

Wij reserveren woensdag 14 juli voor het inplannen van de gesprekken. 
 

Sollicitatieprocedure

Het zal je niet zijn ontgaan: er worden in Nederland allerlei maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Ook gemeente Hellevoetsluis zet de veiligheid en de gezondheid van haar medewerkers én sollicitanten voorop.

We begrijpen dat een sollicitatieprocedure in deze omstandigheden de nodige vragen oproept. Maar wij vinden het belangrijk om op zoek te blijven gaan naar de mensen die wij in onze organisatie zo hard nodig hebben. We houden in onze procedure rekening met de landelijke maatregelen. Omdat die per dag kunnen wisselen, kijken we steeds per moment wat de beste oplossing is voor de sollicitatieprocedure. Een telefonische procedure, of bijvoorbeeld een videogesprek, behoort tot de mogelijkheden. We doen er alles aan om je straks op een goede manier welkom te kunnen heten in onze organisatie!