40 uur (incl. ADV) | max. € 4048,- bruto p/m (schaal 9) op basis van 36 uur | HBO niveau

Direct solliciteren

Dit doe je

Jouw werkzaamheden bestaan uit vrijwel alle aspecten van rechtsbescherming, waardoor afwisseling gegarandeerd is. Zo ben je verantwoordelijk voor het voeren van het secretariaat van de bezwaarcommissie (er is een externe en een ambtelijke commissie), ben je lid van de ambtelijke hoorcommissie bezwaren en coördineer je de afhandeling van klachten. Af en toe zul je procederen in bestuursrechtelijke zaken, zoals beroepszaken over omgevingsrecht en het sociaal domein. Ook stel je het juridisch jaarverslag op, waarin wordt gerapporteerd over de behandeling van bezwaren, beroepen, klachten, dwangsommen bij niet tijdig beslissen en aansprakelijkstellingen. Verder behandel je aansprakelijkstellingen en verzoeken om een dwangsom wegens niet tijdig beslissen en kun je ingezet worden voor werkzaamheden in het kader van de Wet tijdelijke huisverboden. Ook kan het incidenteel voorkomen dat je juridische vragen van collega’s binnen de gemeente beantwoordt.

Je werkt nauw samen met onze juridisch administratief medewerker en daarnaast zijn er in totaal vier juridisch adviseurs waarmee je dagelijks samen werkt. Hierbij geldt dat er indien nodig soms taken van elkaar worden overgenomen.

Momenteel vinden voorbereidingen plaats voor een bestuurlijke fusie met de buurgemeenten Brielle en Westvoorne, waarbij de gemeentelijke herindeling plaats zal vinden per 1 januari 2023. Dit traject brengt onder meer diverse juridische werkzaamheden met zich mee waarbij mogelijk ook jouw inzet gevraagd zal worden.

 

Juridisch adviseren, met oog voor de impact van een besluit op een inwoner. Dat is mooi werk!”

Dit ben je

Als jurist wil je graag bijdragen aan de samenleving, Je denkt mee in mogelijkheden en kansen in plaats van in problemen en wat niet mag, zonder daarbij de juridische kaders uit het oog te verliezen. Je bent iemand die goed kan samenwerken en die het leuk vindt om in een dynamische omgeving te werken. Ook heb je een klantgerichte en flexibele instelling en ben je in staat om onder druk te functioneren. Verder is het van belang dat je pragmatisch en begrijpelijk kunt adviseren en dat je planmatig en gestructureerd werkt.

Je hebt bij voorkeur een WO-opleiding in juridische richting afgerond en minimaal een HBO-opleiding in juridische richting. Je hebt ten minste 1 jaar werkervaring in een juridische functie bij een gemeentelijke instelling en hebt aantoonbare ervaring met het behandelen van bezwaren en beroepen. Verder heb je actuele kennis van wet- en regelgeving op het gebied van bestuursrecht.

Dit bieden wij

Als je bij de gemeente Hellevoetsluis werkt, heb je uitstekende arbeidsvoorwaarden. Een goede balans tussen werk en privé vinden wij belangrijk. Ook zijn er veel regelingen om je persoonlijke ontwikkeling te stimuleren. 

Lees meer over de arbeidsvoorwaarden 

De functie is gewaardeerd in schaal 9. Afhankelijk van je opleiding en werkervaring kun je in een aanloopschaal geplaatst worden. Een assessment kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

 

Meer informatie

Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan met Niels Wildeman, via telefoonnummer 14 0181. Meer weten over onze gemeente? Kijk dan ook eens op www.hellevoetsluis.nl of zoek ons op LinkedIn of Facebook.

Meteen solliciteren

Herken je jezelf in het profiel? Wacht dan niet langer en solliciteer direct via onderstaande link. Laat ons in jouw motivatie alvast weten welk talent je vooral meebrengt naar Hellevoetsluis en op welk gebied je graag ook van ons nog wat wilt kunnen leren.

Solliciteer nu!