40 uur (incl. ADV) | max. € 5872,- bruto p/m op basis van 36 uur (inclusief coördinator toelage) | WO niveau

Direct solliciteren

Dit doe je

Als adjunct-afdelingsmanager Werk Inkomen en Zorg (WIZ) ben je verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering binnen het sociaal domein. Je bent de rechterhand van de afdelingsmanagers en budgethouders in het sociaal domein en werkt nauw samen met de afdeling Financiën en Control.

Je bent verantwoordelijk voor de aansturing van het bedrijfsbureau. Het bedrijfsbureau bestaat nu uit de onderdelen uitkeringenadministratie, debiteurenadministratie, zorgadministratie (berichtenverkeer en declaraties) en de front-office. Met de verdere vorming van het bedrijfsbureau worden daar de andere ondersteunende teams aan toegevoegd zoals kwaliteit en contractbeheer. Je stuurt en coacht de medewerkers en inspireert hen in de gesprekkencyclus.

Als adjunct-afdelingsmanager ben je verantwoordelijk voor het financiële procesmanagement van het sociaal domein. Je werkt hierbij samen met de adjunct-afdelingsmanagers van de andere domeinen. Je zorgt voor de voorbereiding van de maand- en kwartaalrapportages aan de gemeentesecretaris en verzorgt met de afdeling Financiën de bestuurlijke rapportages aan college en gemeenteraad. Ook lever je vanuit je financieel inzicht inbreng in de beleidsdocumenten in het sociaal domein, de afdelingsplannen, de dienstverleningsovereenkomst met Westvoorne en de aanstaande herindeling.  

Samen grip krijgen op de financiën van het sociaal domein. Dat is mooi werk!”

Dit ben je

Je hebt bij voorkeur een afgeronde, financieel-economische WO-opleiding in de richting van Bedrijfskunde of Bestuurskunde. Kandidaten met een(financieel-economische) HBO opleiding en ervaring in het sociaal domein, nodigen wij ook uit om te solliciteren. Actuele ervaring in het sociaal domein bij een gemeentelijke overheid is belangrijk.

Je hebt meerdere jaren ervaring als stevige leidinggevende en strategisch adviseur. Je bent bewezen effectief in sturing geven aan een team met meerdere complexe taken. Je bent een inhoudelijk sterke gesprekspartner met uitstekende adviesvaardigheden en ervaren in het vormgeven van veranderprocessen.   

Je bent adaptief en krijgt mensen goed mee in je plannen. Je bent bedreven in het bestuurlijk-ambtelijke samenspel en bent sensitief op de politiek-bestuurlijke verhoudingen. Je hebt uitgebreide ervaring met budgettering en financiële administratie. Je bent zakelijk en resultaatgericht, maar ontwikkelingsgericht en empathisch in je aansturing

Dit bieden wij

Als je bij de gemeente Hellevoetsluis werkt, heb je uitstekende arbeidsvoorwaarden. Een goede balans tussen werk en privé vinden wij belangrijk. Ook zijn er veel regelingen om je persoonlijke ontwikkeling te stimuleren. 

Lees meer over de arbeidsvoorwaarden 

Meer informatie

Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan met Gert-Jan Verhart, afdelingshoofd WIZ, via telefoonnummer 14 0181. Meer weten over onze gemeente? Kijk dan ook eens op www.hellevoetsluis.nl of zoek ons op LinkedIn of Facebook.

Meteen solliciteren

Herken je jezelf in het profiel? Wacht dan niet langer en solliciteer direct via onderstaande link. Laat ons in jouw motivatie alvast weten welk talent je vooral meebrengt naar Hellevoetsluis en op welk gebied je graag ook van ons nog wat wilt kunnen leren.

Solliciteer nu!